Stsenaarium
,,Soolad,, ümberpööratud klassiruumis
Õppeaine: keemia
Tunniteema: Soolad.
Soolade lahustuvus
Sihtrühm: 8
Kasutatavad vahendid
tunnis:
1.Nutitahvel
2.Arvuti
3.Õpik: L. Tamm , H. Timotheus Keemia VIII kl, Tallinn 2013
4.Perioodilisusetabel koos lahustuvuse tabeliga
Õpieesmärgid:
1.Soola valemite koostamise kinnistamine
2.Soolade rahvapärased nimetustega tutvumine
3.Soolade omadused- lahustuvus vees
4. Arendab vastutuse jagamist ja ühistöö oskusi
5.Arendab loovust
6.Õpetab kaaslastelt õppimist
7.Arendab õppija eneseväljendamise ja argumenteerimise
oskust
Tegevused enne tundi
Õpetaja
1.Valmistas ette palet.com veebitahvli SOOLAD, kuhu õpilased
pidid lisama tuntumaid rahvapäraseid soolade valemeid ja lisama võrdlusesse
lahustuvate ja mitte lahustuvate soolade valemeid
2.Otsis simulatsiooni ja koostas selle põhjal töölehe
3.Koostas erinevates veebikeskkondades tunniteema kohaseid
mänge
Õpilased
Õpilased olid eelmises
tunnis õppinud :
1.
Mis on soolad ?
2.
Koostanud soolavalemeid.
Kodunetöö oli – täiustada veebitahvlil olevat mõistekaarti -Soolad
Sissejuhatus-
2 minutit
Õpetaja
1.Puudujate märkimine
2.Teavitab õpilasi tunni eesmärkidest
3.Tutvustab tunnitegevusi
Tegevused
tunni käigus
Koduse töö kontroll-
koostöös mõistekaardi täiustamise ja parandamisega 8 minutit
Õpetaja-
parandab ja reguleerib veebitahvlil paigutusi
Õpilased
–lisavad oma valemeid
Samal ajal toimub arutelu õpetaja ja õpilaste
vahel
2.Mäng –Soolade
valemile nimetuse leidmine 7.minutit
Õpetaja –annab
mängu lingid ,edastab informatsiooni
Õpilased
-mängivad
http://learningapps.org/display?v=p2xk4e5ia01http://learningapps.org/display?v=p2xk4e5ia01
3.Soolade lahustumine
–simulatsiooni uurimine ja töölehe täitmine 18.minutit
Õpetaja:
1.Suunab gruppi jaotust
2.Jagab töölehti
3.Jälgib õpilaste tööd, vajadusel
abistab ja selgitab
Õpilased:
1.Gruppideks jaotumine – 4 õpilast grupis
2.Rollijaotus- suhtlus , arutlus omavahel
3.Töötavad vastavalt tööjuhendile ja uurivad simulatsiooni
4.Alustavad ka grupitöö esitlust
4.Grupid lisavad ka
oma arvamused- 2.min https://padlet.com/heli001/keemia8c3
5.Soolade valemite
mäng kahooti.it 7.minutit
Õpetaja:
1.On loonud mängu ja käivitab selle
2.Kordineerib mängu algust ja
lõpetamist
Õpilased
1.Sisenevad mängu keskkonda
2.Lisavad parooli ja osalevad
mängus
Tunni lõpetamine
6..Tunni kokkuvõte-
tagasiside 4.minutit
Õpilased täitsid paletis- Mida nad tunnis õppisid? Mis oli
neile raske?
Õpetaja -koduse töö andmine
Tegevused pärast
tundi (seos teiste tundidega)
6.Kodune töö
Õpilased
1.Lõpetavad Grupitöö esitlused powerPoint is - Soolade lahustuvus
https://padlet.com/heli001/keemia8c3 -täiendamine kodus.
Teine tund
toimub keemiaklassis
1.Tagaside ülevaade
padletis 32.min
2.Koduste tööde esiluste ette kandmine
3.Vaatlemine ja kuulamine, järelduste tegemine
4.Küsimuste esitamine ja ühise koondhinde panemine
Õpetaja
1.Koduste tööde vaatlus, esitab küsimusi
2.Analüüsib , annab hinnanguid
3.Hindab tehtud tööd
Õpilased
1.Osalevad arutelus ja hinnangute andmises
2.Esinevad oma grupitööga
3.Kuulavad klassikaaslasi
Mängud 8.min
Õpetaja on Koostanud uued soolade mängud
Õpilased
mängivad veebitahvlis teadmiste kinnistamiseks soolade mänge
Tunni lõpetamine
Tagasiside –arutluse
vormis
Tööleht
Soolade lahustamine
Oleme õppinud aineklassid happed, alused, soolad
1.Soolade lahustumine https://phet.colorado.edu/et/simulation/soluble-salts
- Määrab neutraalset segu moodustavate
anioonide ja katioonide suhte
Töö käik:
1.Valid keedusoola-raputad soolatopsi 3 korda,
jälgid-teed märkmed ja lisad veel soola
3 koputust
2.Vähe lahustuvad soolad- raputad soolatopsi 3 korda, jälgid-teed
märkmed ja lisad veel soola 3 koputust
3.Tee vähe lahustuvate sooladega 2korda läbi.
(vahepeal tühistad ja teed uue katse)
Soola nimetus- kirjuta nimetuse alla valem
|
Lahustuvus
|
Katiooni:Aniooni suhe
|
Tähelepanekud
|
Naatriumkloriid
|
|||
Vask(II)jodiid
|
|||
Tallium(I)sulfiid
|
|||
Elavhõbe(II)bromiid
|
|||
Hõbe(I)arsenaat
|
|||
Hõbe(I)bromiid
|
|||
strontsiumfosfaat
|
Järeldus-
Milliseid erinevusi
/sarnasusi märkasid?
Gruppideks jaotumine
Soolade lahustamine
Oleme õppinud aineklassid happed, alused, soolad
1.Soolade lahustumine https://phet.colorado.edu/et/simulation/soluble-salts
Teil on 4 tahvlit
Rollijaotus-
Simulatsioon-
1-õpilane –vajutab tahvlil nuppe- kõik jälgivad
2-õpilane –märgib töölehele
3-4 õpilane https://padlet.com/heli001/keemia8c3
Toksib teie tulemused paleti seinale
Koostöö kõik arutavad
Pööratud klassiruumi
katsetamine
Alustasin peale
kurust katsetama digivahendeid erinevates klassides. Ma ei kasutanud kohe tervet tundi digivahendeid vaid alustasin kõigepealt erinevate mängude sisse toomisega, mis olid kinnistamiseks või
kordamiseks mõeldud. Mängimine meeldis õpilastele väga, eriti populaarne oli
kahoot.it . Esimestel katsetustel olid tagarea poisid püsti ja hõiskasid
emotsionaalseid väljendeid. Mängimine tekitas võistlusmomenti ja tõstis
õpimotivatsiooni. Peale kahe kuu
möödudes olen märganud, et kahoot.it on hakanud populaarsust kaotama, igaasi
ükskord ammendab. Õpetajana pean leidma uusi väljundeid. Proovisin erinevaid
teemasid ja lõpuks valisin 8.klassi, mis
just õppekava teemaga hetkel haakus. Planeerisin seda tundi ammu, aga kevadel
toimub koolides palju üritusi, tunnid jäävad ära ja on
vaja ka õppekavad läbida ja aastatööd sooritada. Nagu tavaliselt jäi
pööratud klassiruumi tund viimasesse nädalasse.
Reflektsioon
Tunded
(Millised olid minu tunded, mõtted, reaktsioonid pööratud klassiruumi
stsenaariumit katsetades?)
1.
Enesetunne oli
keskmine. Ootasin õpilastelt rohkem innustust, mida jäi pisut väheseks.
Planeerisin kogu tunni viia läbi keemiaklassis (koduklassis) tahvelarvutitega,
aga hommikul enne tunde selgus tõsiasi. Nimelt simulatsioon on java keskkonnas,
mida ei saa tahvelarvutitele alla laadida, kuna androidsüsteem ei tunnista
seda. Leidsin lahenduse, mängisin tunni ümber arvutiklassi. Mõtted-pean endale
tahvelarvuti muretsema, et saaksin kodus katsetada kõike, mida tunnis planeerin.
Positiivse küljepealt oli, et õpilastel oli kodune töö rahvapäraste soolade
nimetuste kohta padletis kenasti tehtud www.padlet.com/heli001/keemia8c1. Kahe kuu jooksul oleme paleti kasutamise selgeks saanud.
Hinnangu andmine (Mis hästi? Mis halvasti?)
Hästi läks-Soola mängude mängimine-http://learningapps.org/display?v=pp23s616c01 http://learningapps.org/display?v=p2xk4e5ia01. Rühmatöö - enamus õpilastel simulatsiooni
uurimine https://phet.colorado.edu/et/simulation/soluble-salts.Õpilased
töötasid kaasa, planeeritu sai teostatud. Oleme
viimase kuu jooksul üle tunni kasutanud tahvelarvuteid, õpilasel on
tekkinud juba aru saam ja kogemus.
Enamus õpilastel on võime töötada rühmas. Nii õpilased kui ka õpetaja said
töökogemusi kasutades erinevaid tarkvara programme. Suurenenud on nii õpetaja
kui ka õpilaste teadmised. Õpilased
õppisid jagatud vastutust meeskonnatöös- individuaalne panus iga meeskonna
liikme poolt.
Miinused. Natuke
jäin ajahätta. Arvasin, et simulatsiooni vaatlemine, töölehe täitmine ja märkmete tegemine läheb kiiremini. Kogesin,
et õpilastel pole eriti rühmatöö kogemust. Selle klassiga ma olen ainult paar
korda rühmatööd teinud keemia praktikumi
tundides. Eeldasin, et nad teistes õppeainetes ka seda teinud. Avastasin, et
mõnedel õpilastel on funktsionaalse lugemisoskuse probleeme. Nad ei suuda tekstis välja
lugeda ülesande sisu. Edaspidiseks on meil lootus, et positiivsed tulemused tulevad töö käigus läbi harjutamise ja kogemustega.
Analüüs-Mis toimus? Miks?
Mida õppisin? Kuidas toetab teooria minu tegevust?
Õpilased osalesid aktiivselt õppetöös ise sellest võib olla
otseselt aru saamata. Õppisin olukorrast välja tulemist, erinevate tarkvarade
kasutamist.
Kokkuvõte-Mida saab
järeldada üldiselt antud kogemusest? Mida oleksin saanud veel teha?
Võib olla oleks pidanud enne pööratud klassiruumi tundi
minema arvuti klassi ja proovima nendega erinevate simulatsioonide uurimist.
Õpilased oleks peale seda tundnud ennast enesekindlamalt. Eeldasin, et
füüsikatundides on nad erinevaid
simulatsioone kasutanud. Selgus veel järgmises tunnis, et oleks pidanud veel
põhjalikumalt ka uut kodus tööd selgitama, eriti powerponti koostamise üksikasju.
Tegevusplaan ,mida teeksin teisiti. Millised oleksid järgmised sammud?
Planeeriksin tunnid terve teema ulatuses. Näiteks- Aineklassid.
Alused.Happed.Soolad.Koostaks uusi mänge ja ülesandeid. Tahaks luua
probleemülesande mängu koos õpilastega, mis
tugineks kitsaskohtadele läbi õpilaste silmade. Leida ja õppida sellist
tarkvara kasutama, kus saaksid õpilased ka kodus iseseisvalt harjutada reaktsioonivõrrandite
tasakaalustamist. See on paljudele õpilastele probleem. Pole leidnud sellist internetist
ja ise veel ei oska teha, et kohe arvuti parandaks või näitaks vea asukohta.
Digididaktika
lingid
2.Videod
tundidest
3.Mängud, mida
kasutasin tunnis http://learningapps.org/user/heli salundi
SOOLAD
4.Kahoot.it
5.Padlet
6.Õpilaste
tööd- powerpoint
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar