Ümberpööratud klassiruum

Stsenaarium ,,Soolad,, ümberpööratud klassiruumis
Õppeaine: keemia
Tunniteema: Soolad. Soolade lahustuvus
Sihtrühm: 8
Kasutatavad vahendid tunnis:
1.Nutitahvel
2.Arvuti
3.Õpik: L. Tamm , H. Timotheus Keemia VIII kl, Tallinn 2013
4.Perioodilisusetabel koos lahustuvuse tabeliga
Õpieesmärgid:
1.Soola valemite koostamise kinnistamine
2.Soolade rahvapärased nimetustega tutvumine
3.Soolade omadused- lahustuvus vees
4. Arendab  vastutuse jagamist ja ühistöö oskusi
5.Arendab loovust
6.Õpetab kaaslastelt õppimist
7.Arendab õppija eneseväljendamise ja argumenteerimise oskust
Tegevused enne tundi
Õpetaja
1.Valmistas ette palet.com veebitahvli SOOLAD, kuhu õpilased pidid lisama tuntumaid rahvapäraseid soolade valemeid ja lisama võrdlusesse lahustuvate ja mitte lahustuvate soolade valemeid
2.Otsis simulatsiooni ja koostas selle põhjal töölehe
3.Koostas erinevates veebikeskkondades tunniteema kohaseid mänge
Õpilased
Õpilased olid eelmises  tunnis  õppinud :
1.       Mis on soolad ?
2.       Koostanud soolavalemeid.
Kodunetöö oli – täiustada veebitahvlil olevat mõistekaarti -Soolad

Sissejuhatus- 2 minutit
Õpetaja
1.Puudujate märkimine
2.Teavitab õpilasi tunni eesmärkidest
3.Tutvustab tunnitegevusi
Tegevused tunni käigus
Koduse töö kontroll- koostöös mõistekaardi täiustamise ja parandamisega 8 minutit
Õpetaja- parandab ja reguleerib veebitahvlil paigutusi
Õpilased –lisavad oma valemeid
Samal ajal toimub arutelu õpetaja ja õpilaste vahel
2.Mäng –Soolade valemile nimetuse leidmine 7.minutit
Õpetaja –annab mängu lingid ,edastab informatsiooni
Õpilased -mängivad
http://learningapps.org/display?v=p2xk4e5ia01http://learningapps.org/display?v=p2xk4e5ia01
3.Soolade lahustumine –simulatsiooni uurimine ja töölehe täitmine 18.minutit
Õpetaja:
1.Suunab gruppi jaotust
2.Jagab töölehti
3.Jälgib õpilaste tööd, vajadusel abistab ja selgitab         
Õpilased:
1.Gruppideks jaotumine – 4 õpilast grupis
2.Rollijaotus- suhtlus , arutlus omavahel
3.Töötavad vastavalt tööjuhendile ja uurivad simulatsiooni
4.Alustavad ka grupitöö esitlust
4.Grupid lisavad ka oma arvamused- 2.min        https://padlet.com/heli001/keemia8c3
5.Soolade valemite mäng kahooti.it   7.minutit
Õpetaja:
1.On loonud mängu ja käivitab selle
2.Kordineerib mängu algust ja lõpetamist
Õpilased
1.Sisenevad mängu keskkonda
2.Lisavad parooli ja osalevad mängus
Tunni lõpetamine
6..Tunni kokkuvõte- tagasiside 4.minutit
Õpilased täitsid paletis- Mida nad tunnis õppisid? Mis oli neile raske?
Õpetaja -koduse töö andmine
Tegevused pärast tundi (seos teiste tundidega)
6.Kodune töö
Õpilased
1.Lõpetavad Grupitöö esitlused  powerPoint is - Soolade lahustuvus
Teine  tund  toimub keemiaklassis
1.Tagaside ülevaade padletis   32.min
2.Koduste tööde esiluste ette kandmine
3.Vaatlemine ja kuulamine, järelduste tegemine
4.Küsimuste esitamine ja ühise koondhinde panemine
Õpetaja
1.Koduste tööde vaatlus, esitab küsimusi
2.Analüüsib , annab hinnanguid
3.Hindab tehtud tööd
Õpilased
1.Osalevad arutelus ja hinnangute andmises
2.Esinevad oma grupitööga
3.Kuulavad klassikaaslasi
Mängud  8.min
Õpetaja on  Koostanud uued soolade mängud 
Õpilased
mängivad veebitahvlis teadmiste kinnistamiseks soolade mänge
Tunni lõpetamine
Tagasiside –arutluse vormis



Tööleht
Soolade lahustamine
Oleme õppinud aineklassid happed, alused, soolad
  • Määrab neutraalset segu moodustavate anioonide ja katioonide suhte
Töö käik:
1.Valid keedusoola-raputad soolatopsi 3 korda, jälgid-teed märkmed ja  lisad veel soola 3 koputust
2.Vähe lahustuvad soolad- raputad soolatopsi 3 korda, jälgid-teed märkmed ja  lisad veel soola 3 koputust
3.Tee vähe lahustuvate sooladega 2korda läbi. (vahepeal tühistad ja teed uue katse)

Soola nimetus- kirjuta nimetuse alla valem

Lahustuvus
Katiooni:Aniooni suhe
Tähelepanekud
Naatriumkloriid




Vask(II)jodiid




Tallium(I)sulfiid




Elavhõbe(II)bromiid




Hõbe(I)arsenaat




Hõbe(I)bromiid




strontsiumfosfaat





Järeldus-
Milliseid  erinevusi /sarnasusi märkasid?
                                                                                                               

Gruppideks jaotumine
Soolade lahustamine
Oleme õppinud aineklassid happed, alused, soolad
Teil on 4 tahvlit
Rollijaotus-
Simulatsioon-
1-õpilane –vajutab tahvlil nuppe- kõik jälgivad 
2-õpilane –märgib töölehele
Toksib teie tulemused paleti seinale
Koostöö kõik arutavad





Pööratud klassiruumi katsetamine
Alustasin peale kurust katsetama digivahendeid  erinevates klassides. Ma ei kasutanud  kohe tervet tundi digivahendeid  vaid alustasin   kõigepealt erinevate mängude  sisse toomisega, mis olid kinnistamiseks või kordamiseks mõeldud. Mängimine meeldis õpilastele väga, eriti populaarne oli kahoot.it . Esimestel katsetustel olid tagarea poisid püsti ja hõiskasid emotsionaalseid väljendeid. Mängimine tekitas võistlusmomenti ja tõstis õpimotivatsiooni. Peale  kahe kuu möödudes olen märganud, et kahoot.it on hakanud populaarsust kaotama, igaasi ükskord ammendab. Õpetajana pean leidma uusi väljundeid. Proovisin erinevaid teemasid  ja lõpuks valisin 8.klassi, mis just õppekava teemaga hetkel haakus. Planeerisin seda tundi ammu, aga kevadel toimub koolides palju üritusi, tunnid jäävad ära ja  on  vaja ka õppekavad läbida ja aastatööd sooritada. Nagu tavaliselt jäi pööratud klassiruumi tund viimasesse nädalasse.

Reflektsioon
Tunded (Millised olid minu tunded, mõtted, reaktsioonid pööratud klassiruumi stsenaariumit katsetades?)
1.       Enesetunne oli  keskmine. Ootasin õpilastelt rohkem innustust, mida jäi pisut väheseks. Planeerisin kogu tunni viia läbi keemiaklassis (koduklassis) tahvelarvutitega, aga hommikul enne tunde selgus tõsiasi. Nimelt simulatsioon on java keskkonnas, mida ei saa tahvelarvutitele alla laadida, kuna androidsüsteem ei tunnista seda. Leidsin lahenduse, mängisin tunni ümber arvutiklassi. Mõtted-pean endale tahvelarvuti muretsema, et saaksin kodus katsetada kõike, mida tunnis planeerin. Positiivse küljepealt oli, et õpilastel oli kodune töö rahvapäraste soolade nimetuste kohta  padletis kenasti tehtud www.padlet.com/heli001/keemia8c1. Kahe kuu jooksul oleme paleti kasutamise  selgeks saanud.

Hinnangu andmine (Mis hästi? Mis halvasti?)         
Hästi läks-Soola mängude mängimine-http://learningapps.org/display?v=pp23s616c01  http://learningapps.org/display?v=p2xk4e5ia01. Rühmatöö - enamus õpilastel simulatsiooni uurimine https://phet.colorado.edu/et/simulation/soluble-salts.Õpilased töötasid kaasa, planeeritu sai teostatud. Oleme  viimase kuu jooksul üle tunni kasutanud tahvelarvuteid, õpilasel on tekkinud juba aru saam  ja kogemus. Enamus õpilastel on võime töötada rühmas. Nii õpilased kui ka õpetaja said töökogemusi kasutades erinevaid tarkvara programme. Suurenenud on nii õpetaja kui ka  õpilaste teadmised. Õpilased õppisid jagatud vastutust meeskonnatöös- individuaalne panus iga meeskonna liikme poolt.
Miinused. Natuke jäin ajahätta. Arvasin, et simulatsiooni vaatlemine, töölehe täitmine  ja märkmete tegemine läheb kiiremini. Kogesin, et õpilastel pole eriti rühmatöö kogemust. Selle klassiga ma olen ainult paar korda rühmatööd teinud  keemia praktikumi tundides. Eeldasin, et nad teistes õppeainetes ka seda teinud. Avastasin, et mõnedel õpilastel on funktsionaalse lugemisoskuse probleeme. Nad  ei suuda tekstis välja lugeda ülesande sisu. Edaspidiseks on meil lootus, et  positiivsed tulemused tulevad   töö käigus läbi harjutamise ja kogemustega.
Analüüs-Mis toimus? Miks? Mida õppisin? Kuidas toetab teooria minu tegevust?
Õpilased osalesid aktiivselt õppetöös ise sellest võib olla otseselt aru saamata. Õppisin olukorrast välja tulemist, erinevate tarkvarade kasutamist.
Kokkuvõte-Mida saab järeldada üldiselt antud kogemusest? Mida oleksin saanud veel teha?
Võib olla oleks pidanud enne pööratud klassiruumi tundi minema arvuti klassi ja proovima nendega erinevate simulatsioonide uurimist. Õpilased oleks  peale seda  tundnud ennast enesekindlamalt. Eeldasin, et füüsikatundides  on nad erinevaid simulatsioone kasutanud. Selgus veel järgmises tunnis, et oleks pidanud veel põhjalikumalt ka uut kodus tööd selgitama, eriti powerponti koostamise  üksikasju.
Tegevusplaan ,mida teeksin teisiti. Millised oleksid järgmised sammud?          
Planeeriksin tunnid terve teema ulatuses. Näiteks- Aineklassid. Alused.Happed.Soolad.Koostaks uusi mänge ja ülesandeid. Tahaks luua probleemülesande  mängu koos õpilastega, mis tugineks kitsaskohtadele läbi õpilaste silmade. Leida ja õppida sellist tarkvara kasutama, kus saaksid õpilased ka kodus iseseisvalt  harjutada reaktsioonivõrrandite tasakaalustamist. See on paljudele õpilastele probleem. Pole leidnud sellist internetist ja ise veel ei oska teha, et kohe arvuti parandaks või näitaks vea asukohta.






Digididaktika lingid
2.Videod tundidest
Keemiatund 25.05.2015: https://youtu.be/zE9W46C4eWo
Keemiatund 26.05.2015: https://youtu.be/486vFq6si48
3.Mängud, mida kasutasin tunnis    http://learningapps.org/user/heli salundi
SOOLAD
4.Kahoot.it
5.Padlet
  Kodune töö, mida täiendasime tunnis.  http://padlet.com/heli001/keemia8c1
                        Tunnitöö- grupitöös  http://padlet.com/heli001/keemia8c3

6.Õpilaste tööd- powerpoint



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar